UNIC lanceert "People Programme": filmindustrie blijft aantrekkelijke werkgever

Het nieuwe initiatief is bedoeld om de filmindustrie te helpen haar positie als voorkeurswerkgever te behouden en erkent dat het ultieme concurrentievoordeel van elke organisatie in haar mensen ligt. Met nieuwe uitdagingen na de pandemie, in het bijzonder bij het werven, ontwikkelen en investeren in het personeel, moet de filmindustrie zich aanpassen aan het steeds veranderende landschap van de wereld van vandaag. Het programma streeft ernaar ervoor te zorgen dat de sector in een goede positie blijft om toptalent aan te trekken en te behouden.

De Europese bioscoopbranchevereniging UNIC (die nationale verenigingen en bioscoopexploitanten in 39 gebieden vertegenwoordigt) lanceerde vandaag officieel het UNIC People Programme, vijf werkstromen voor het komende jaar en de nieuw gevormde adviesraad.

De eerste doelstellingen en gerichte werkstromen voor het eerste jaar van het programma werden vanochtend aangekondigd tijdens CineEurope Business Sesions als onderdeel van een paneldiscussie getiteld Driving Commercieel Succes through People.

Om de missie te verwezenlijken, heeft het programma vijf belangrijke werkstromen geïdentificeerd om ervoor te zorgen dat de sector evolueert om aan de behoeften van haar werknemers te voldoen en gepositioneerd blijft als een aantrekkelijke en toonaangevende werkgever die toptalent aantrekt en behoudt werkgever die toptalent aantrekt en behoudt:

  1. Bewustwording van werkgelegenheidskansen
  2. Opleiding en loopbaanontwikkeling
  3. Leiderschapsvaardigheden
  4. Interne cultuur en waarden
  5. Diversiteit, gelijkheid en inclusie

Lees meer in het persbericht van UNIC.