Cinemaniaaa! 3 dagen lang extra voordelig naar de film.

Kom op 2, 3 én 4 november voor slechts €6,- naar de bioscoop of een filmtheater.

In samenwerking met de Stichting Nationale Bioscoopbon lanceert de NVBF volgende week met Cinemaniaaa! een landelijke campagne om het bezoek aan Nederlandse bioscopen en filmtheaters verder te stimuleren. Op woensdag 2, donderdag 3 en vrijdag 4 november is de toegangsprijs voor de aan de actie deelnemende Nederlandse bioscopen en filmtheaters slechts €6,-.

Gulian Nolthenius – Directeur van de NVBF: “Na de laatste COVID-19 lock down hebben we alweer veel bezoekers kunnen verwelkomen in vele bioscopen en filmtheaters die Nederland rijk is. Toch merken we ook dat nog niet iedereen de weg naar de bioscoop of filmtheater terug heeft weten te vinden. Onderzoek heeft uitgewezen dat een deel van de bezoekers van vóór COVID-19 een bezoek aan de bioscoop of het filmtheater nog niet top of mind heeft. Voor die, én alle andere mensen organiseren we nu Cinemaniaaa!, een driedaagse actie waarin we bezoek aan een bioscoop of filmtheater weer onder de aandacht brengen tegen een heel vriendelijke prijs. Een campagne waar vanuit de branche veel vraag naar was.

Het initiatief van de NVBF wordt omarmd door veel vertoners. Veel bioscopen en filmtheaters zullen deze drie dagen dan ook hun 2D-toegangsticket op €6,- zetten. Meerdere vertoners gaan daarin nog verder en bieden ook hun premium large formats, zoals bijvoorbeeld IMAX, Dolby Cinema en 4D aan tegen deze prijs, om zo bezoekers een optimale bioscoopervaring te geven, zodat zij in de nabije toekomst de weg naar bioscopen en filmtheaters weer terug weten te vinden.

Hoewel een initiatief van de NVBF, ligt de uitvoer van de campagne bij de Stichting Nationale Bioscoopbon. Ivar Schutte – Algemeen Directeur Stichting Nationale Bioscoopbon: “Als SNBB werken we al nauw samen met de NVBF. Cinemaniaaa! sluit als initiatief goed aan bij onze missie: het stimuleren van bezoek aan Nederlandse bioscopen en filmtheaters. Omdat wij de kennis en ervaring op het gebied van campagnes in huis hebben, lag de samenwerking voor dit initiatief voor de hand. Samen met ons creatieve bureau Selmore hebben we op basis van de input van de NVBF Cinemaniaaa! ontwikkeld en uitgewerkt tot een landelijke campagne die woensdag 26 oktober van start gaat”.

Voor de campagne worden 2 radiocommercials ontwikkeld die van 26 oktober t/m 4 november via alle bekende radiostations worden uitgezonden. Verder staat er een uitgebreide social campagne gepland. Alle deelnemende bioscopen en filmtheaters ontvangen de communicatiematerialen en zullen deze via hun eigen online en social kanalen verspreiden. Zo maken we gezamenlijk optimaal gebruik van de communicatiekracht in onze branche.

Deelnemende bioscopen en filmtheaters zijn te vinden op de pagina Cinemaniaaa!

NVBF_Actieweken_SocialPosts_Statics_HEADER-1
cinemaniaaa! 3 dagen lang extra voordelig naar de film!